Tip
Een tip of adverteren? Neem dan contact op met info@persbureau-ameland.nl.
Column – Laatste minuut
Onze appartementjes, die van de nieuwe matrassen, verhuren we redelijk maar ze staan eind mei alle twee een paar dagen leeg. De vraag dringt zich op of ik daar nou een last minute tegenaan moet gooien of dat ik ze laat staan zoals ze staan. Zien wat er komt. De laatste minuut aanbieding wil nog wel eens soelaas bieden. Toch mooi meegenomen, zo’n huurder die net nog even die lege dagen vult. Elke keer weer hik ik tegen het reclame alternatief aan. Je beloont mensen met slecht boekgedrag, hoor ik een collega verhuurder zeggen. Alle leden van de particuliere verhuurders vereniging zitten voor dezelfde vraag en de een na de ander dondert last minutes op elke website die maar voorbij komt. Hoe goedkoper hoe meer last minute en hoe meer we elkaar de vliegen afvangen. De last minute prijs is zo langzamerhand de standaardprijs geworden. Zonder een aandachttrekkend tekstje dat een reuze korting aankondigt wordt geen huisje meer geboekt. Afschaffen dus die elkaar-voor-de-gek houderij.
De badgasten krijgen waar voor hun geld en betalen daar een redelijke prijs voor. Last minute wordt alleen gebruikt wanneer er onverhoopt op het laatste moment een huurder uitvalt. Dat kan gebeuren. Mensen krijgen ongelukken en soms sterft een geliefd familielid. Dan heb je even geen aandacht voor een leuk appartementje aan de zonzijde ergens in Hollum. Voor het overige: prijs naar kwaliteit en weg met de last minutes.
JFdJ