Tip
Een tip of adverteren? Neem dan contact op met info@persbureau-ameland.nl.
Klachtenafhandeling niet in raad Ameland
BALLUM – Er moesten nog wat noten gekraakt over de klachtenafhandeling van de gemeente Ameland. Omgaan met klachten en ingekomen brieven doet de gemeente niet goed. Dat concludeerde de Rekenkamercommissie en de drie heren Wilpstra, Kronenmeier en Muntendam zouden maandag 5 november hun bevindingen voorleggen aan de raadscommissie. Die kon dan de rekenkamercommissie bevragen over het onderzoek, het rapport en de conclusies en daarna aan het college vragen stellen over de situatie.
Dat ging allemaal niet door. Het agendapunt werd geschrapt. De rekenkamercommissieleden waren wel op Ameland geweest, maar ook weer vertrokken. De Watertaxi van Wagenborg was tijdelijk uit de vaart en de drie hadden niet gerekend op een overnachting. Daarom gingen ze met de veerboot weer naar Holwerd, zonder over de gebrekkige klachtenafhandeling bij de gemeente Ameland te spreken.
“Merkwaardig,” liet raadslid Rudolf Teuben (A’82) zich ontvallen. Er zijn immers meer bedrijven die buiten de veerdienst naar Holwerd kunnen varen, deed hij een logische oplossing aan de hand. De raadsleden, die hun vragen hadden voorbereid, hadden met recht iets te klagen nu de bespreking van het rapport over de klachtenafhandeling vanwege het ontbreken van een tandenborstel of een goed telefoonboek om vervoer naar de overkant te regelen niet door kon gaan.
Het rapport komt een volgende raadscommissievergadering nogmaals op de agenda.
Herstel: De drie zijn niet op het eiland geweest. Ze stonden in Holwerd te wachten toen bleek dat de watertaxi kapot was. Ze hadden de 19.30 uur boot kunnen nemen, maar dan hadden ze niet meer teruggekund en ze hadden niet op een overnachting gerekend. Alternatief was Veltman, maar ook gezien de tijd (halverwege de vergadering binnen komen vallen) is ervoor gekozen het rapport naar een volgende vergadering door te schuiven. (bron Griffie Ameland)