Tip
Een tip of adverteren? Neem dan contact op met info@persbureau-ameland.nl.
Mondkapjes verplicht aan boord

NES – Met ingang van 1 juni 2020 is het voor medewerkers van Wagenborg Passagiersdiensten en reizigers op de veerboten verplicht een mondkapje te dragen tijdens de hele reis van en naar Ameland en Schiermonnikoog. Het mondkapje biedt een toevoegde waarde als het niet mogelijk is om anderhalve meter afstand te houden of niet van tevoren te controleren is of iedereen gezond is. Dit is het geval tijdens het reizen van en naar de eilanden. De verplichting geldt voor al de terreinen, gebouwen en schepen van WPD. Reizigers zijn zelf verantwoordelijk voor het aanschaffen van een mondkapje.
Reguliere dienstregeling
Met ingang van 1 juni 2020 varen de veerdienst en de sneldienst op de route Ameland-Holwerd v.v. weer volgens de reguliere dienstregeling. De veerdienst van en naar Schiermonnikoog blijft vooralsnog volgens de basisdienstregeling varen vanaf 1 juni. Tot 1 juni zetten WPD waar nodig extra afvaarten in om aan de toenemende vervoersvraag te voldoen.
Sneldienst en watertaxi
Op dit moment is het nog niet bekend hoe de dienstverlening van de sneldienst tussen Lauwersoog en Schiermonnikoog en de inzet van de watertaxi’s van Ameland en Schier er na 1 juni 2020 uit komen te zien.
Vooraf reserveren
Door de maatregelen voor het openbaar vervoer, waarbij de capaciteit op de schepen is teruggebracht naar 40%, is reserveren en vooraf bestellen van tickets voor personen, fietsen en motoren tijdelijk niet mogelijk. Deze tickets zijn daarom alleen ter plaatse voor vertrek bij de terminal te koop.
Online reserveren auto
Het is voor de route Ameland-Holwerd v.v. weer mogelijk om online voertuigreserveringen te maken voor afvaarten vanaf 1 juni 2020. Reserveren kan via www.wpd.nl/ameland.
Reserveren met tegoed
Veel geannuleerde reserveringen zijn de afgelopen periode omgezet in een tegoed. Reizigers kunnen met dit tegoed een nieuwe reservering maken via de WPD Klantenservice.
Extreme drukte
Momenteel ervaart WPD enorme drukte bij haar Klantenservice door de impact van het coronavirus en de toename van de populariteit van vakanties in eigen land. Dit leidt tot vertraagde reacties van WPD. De veerdienst verexcuseert zich daarvoor en meldt: "Wij zijn altijd te bereiken via e-mail op info@wpd.nl. Wij doen ons uiterste best binnen twee dagen te antwoorden."