Masterclass biertappen

Horeca Ameland investeert in personeel
Voor het tweede achtereenvolgende jaar wordt in AG’s Pub een Masterclass biertappen georganiseerd.
Op 27 juni komt personeel van Roosdunen en Koudenburg bijeen voor een door de bierbrouwerij Amstel aangeboden Masterclass. Tien mannen en vrouwen nemen deel.
Bij het tappen van een biertje komt meer kijken dan een glas, geel nat en een schuimkraag.
Is de service goed, wordt het bier goed behandeld en hoe zit het met de verkooptechniek. Dat zijn de punten waarin het personeel van AG’s Pub, Van Heeckeren, De Wijde Blik en het Strandpaviljoen Ballum een cursus krijgt. Kwaliteitsverbetering is het doel. Horeca Ameland investeert in personeel.
De deelnemers krijgen te maken met Mystery Visits. Onbekenden nemen plaats aan de bar of op het terras en beoordelen of de ober vriendelijk is, aandacht voor de klant heeft en of het biertje zorgvuldig getapt wordt. Binnen drie minuten na binnenkomst van de klant moet de dienstdoende ober gevraagd hebben wat de gast wil eten of drinken. Hij moet daarbij vriendelijk zijn en oog hebben voor de gast. De medewerker moet de tafels schoon houden, enthousiasme laten blijken en een praatje met de gasten maken.
Meer bedrijven op Ameland investeren op een dergelijke manier in hun personeel. Brouwerijen als Amstel en Heineken bieden hun klanten deze Masterclasses aan. De Horeca van Ameland doet er zijn voordeel mee en de gast zal een goed getapt biertje dat met een glimlach en een kwinkslag wordt geserveerd waarderen.

Jeanet de Jong
Jeanet de Jong

Jeanet de Jong stopt op 31 augustus 2023 met haar Persbureau Ameland. De nieuwsvoorziening wordt onder dezelfde naam, met een ander logo en andere opmaak als nieuwsblog voortgezet door een externe partij. De mailadressen gekoppeld aan de website verdwijnen.

Artikelen: 18168

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *