Lonely Planet magazine over de Wadden

LEEUWARDEN – Deze week vallen de eerste exemplaren van het zomernummer van Lonely Planet magazine op de deurmat van de abonnees. Met een cadeautje: een Lonely Planet minimagazine over de Wadden. De special is door het team van Lonely Planet magazine in nauwe samenwerking met Visit Wadden gemaakt.

Gedeputeerde Avine Fokkens ontving al een exemplaar van de Waddenspecial, uitgereikt door Martin Cnossen, directeur Merk Fryslân. Avine Fokkens reageerde enthousiast: “Deze speciale editie van Lonely Planet laat bij uitstek zien hoe je de Wadden kan ervaren, unieke belevingen op de Waddeneilanden, op het water en waarschijnlijk verrassend voor veel lezers juist ook op het vaste land langs de Waddenkust.”

Deze uitgave is gefinancierd door de drie provincies Friesland, Noord-Holland, Groningen en het Waddenfonds.

Lonely Planet minimagazine

In het 36 pagina’s tellende magazine neemt Lonely Planet je mee op reis door dit schitterende UNESCO Werelderfgoed met onder andere unieke verhalen over het waddengebied, inspirerende wandelingen en bijzondere weekendjes weg. De noordelijke Waddenprovincies hebben veel te bieden: de donkerste nachten in één van de Dark Sky parken, Sense of Place, pittoreske steden en dorpjes, heerlijke stranden om op uit te waaien en, waanzinnige natuurgebieden waar je rust en ruimte op kunt zoeken. En wadlopen is een unieke ervaring die niet mag ontbreken bij een bezoek aan het waddengebied.

Nu meer dan ooit is het belangrijk om de schoonheid van de wereld dichter bij huis te zoeken.

Over Lonely Planet

Lonely Planet is een vooraanstaand reismediabedrijf en ’s werelds grootste reisgidsenuitgever. Het bedrijf publiceert al sinds 1973 inspirerende en betrouwbare informatie voor elk type reiziger. De afgelopen 40 jaar heeft Lonely Planet een bijzondere reisgemeenschap opgebouwd en meer dan 145 miljoen reisgidsen in de Engelse taal gepubliceerd. Meer content vind je op lonelyplanet.com, mobiel, in video’s, gidsen, kinder-, koffietafel- en lifestyleboeken, e-boeken, internationale tijdschriften en meer.

Over Visit Wadden

Het project Visit Wadden beslaat het hele Waddenkustgebied van Noord-Holland, Friesland en Groningen en is in april 2019 van start gegaan met als doel duurzaam toerisme in het Waddengebied te stimuleren. Visit Wadden is een samenwerking tussen de drie toeristische marketingorganisaties Marketing Groningen, Merk Fryslân, Holland boven Amsterdam en ondernemers en natuur- en erfgoedorganisaties.

Jeanet de Jong
Jeanet de Jong

Jeanet de Jong stopt op 31 augustus 2023 met haar Persbureau Ameland. De nieuwsvoorziening wordt onder dezelfde naam, met een ander logo en andere opmaak als nieuwsblog voortgezet door een externe partij. De mailadressen gekoppeld aan de website verdwijnen.

Artikelen: 18280

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *