RSS
Zoeken

Extreme drukte Klantenservice WPD

Geplaatst op: 25 maart 2020 - Categorie: Alles & Algemeen

Foto Persbureau Ameland

NES - Het coronavirus (COVID-19) houdt de hele wereld in zijn greep en het tegengaan van de verspreiding ervan heeft voor iedereen consequenties. Wagenborg Passagiersdiensten is voortdurend in overleg met de Veiligheidsregio Fryslân en houdt de adviezen van het RIVM nauwlettend in de gaten. Alle maatregelen die WPD treft, blijven van toepassing tot 1 juni 2020. Dit kan wijzigen als de actualiteit daarom vraagt. Bij PA komen regelmatig klachten binnen van gasten die geen geld terugkrijgen. Hoe zit dat? Wanneer krijg je wel en wanneer geen geld terug van je gereserveerde kaartje?

Extreme drukte bij Klantenservice
Het is momenteel heel druk bij de Klantenservice. De wachttijden zijn helaas lang, langer dan men gewend is van WPD. Der reder vraag om begrip daarvoor. WPD-medewerkers doen hun uiterste best om klanten zo snel en goed mogelijk te helpen.

Basisdienstregeling tot 1 juni 2020
Tot 1 juni 2020 varen de veerdiensten volgens een basisdienstregeling. Dit houdt in dat er minder vaak van en naar Ameland en Schiermonnikoog gevaren wordt. Met deze maatregel houdt de veerdienst de eilanden bereikbaar en anticiperen ze op wat er op dit moment gebeurt in de sector als gevolg van de corona pandemie.

Veerdienst Ameland – Holwerd v.v.

Maandag tot en met vrijdag

  • Ameland – Holwerd: 06.15, 08.30, 15.00 en 17.00 uur
  • Holwerd – Ameland: 07.15, 09.30, 16.00 en 18.00 uur

Zaterdag en zondag

  • Ameland – Holwerd: 08.30 en 17.00 uur
  • Holwerd – Ameland: 09.30 en 18.00 uur

Sneldienst en watertaxi
De sneldienst en de watertaxi's zijn uit de vaart. 
De watertaxi vaart wel van maandag tot en met zaterdag één keer per dag naar Schiermonnikoog. Dat is om het eiland van medicijnen te voorzien. Op de terugreis van Schiermonnikoog naar Lauwersoog om 09.45 uur, kunnen twee personen geboekt worden. Deze plaatsen zijn alleen telefonisch te reserveren.

Reservering annuleren of wijzigen
Dit is een uitzonderlijke tijd, zegt Wagenborg. "Wij passen onze regels daar tijdelijk op aan. Zodoende is ons beleid onlangs herzien. De gevolgen van het coronavirus zijn groot voor zowel consumenten als bedrijven. Wij gaan uit van de wettelijke uitgangspunten. De maatregelen rondom het coronavirus kunnen leiden tot bijzondere situaties. Graag helpen wij u verder. Wilt u uw overtocht annuleren? Dat kan. Let op! Bij reserveringen met een reisdatum na 6 april 2020 wordt helaas geen terugbetaling verleend. Wilt u uw overtocht omzetten naar een andere reisdatum? Dat kan en maken wij graag kosteloos voor u in orde. Zou u daarvoor (onder vermelding van uw reserveringsnummer) uw nieuwe data en afvaarttijden van zowel de heen- als terugreis willen sturen per e-mail? Vervolgens sturen wij u een nieuwe reserveringsbevestiging per e-mail."

Wagenborg kan de reservering nu niet verplaatsen naar 2021.

Online bestellen en reserveren niet mogelijk
Varen volgens een basisdienstregeling, betekent dat er dagelijks minder afvaarten vanaf en naar Ameland en Schiermonnikoog vertrekken. Ook is het maximale aantal passagiers aan boord teruggebracht tot een derde van de normale capaciteit. Om deze maatregelen goed uit te kunnen voeren, is het voorlopig niet mogelijk om online reserveringen te maken en tickets te bestellen. Het actuele afvaartenoverzicht op de WPD-website is daarom ook offline gezet.

Reserveren?
Voor het maken van een reservering kunt u contact opnemen met de Klantenservice via 0900 9238 of info@wpd.nl. Houd rekening met een langere reactietijd dan gebruikelijk.

Aanvullende maatregelen & adviezen

  • De balie van de Klantenservice op het hoofdkantoor in Nes op Ameland is gesloten tot nader order. Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via 0900 9238 of info@wpd.nl.
  • De servicebalies in de terminals zijn vanaf een uur voor tot een half uur na afvaart van de veerboot open;
  • Tussen de afvaarten van de ochtend en de middag, zijn de balies gesloten;
  • De Winkel van Wagenborg Plaza in de terminal van Holwerd is tot nader order gesloten;
  • Voor al onze medewerkers en reizigers geldt: volg de maatregelen en de hygiëne-instructies van het RIVM op en blijf thuis bij klachten;
  • Er vinden extra schoonmaakwerkzaamheden plaats op de WPD-locaties en aan boord van de schepen;
  • Betaal met PIN, het liefst contactloos;
  • WPD-medewerkers nemen geen tickets aan om passagiers te helpen bij het inchecken;
  • De zelfbedieningsbuffetten aan boord van de veerboten zijn gesloten;
  • Om een sociale afstand van 1,5 meter tot andere personen in acht te kunnen nemen, beperkt WPD het maximale aantal passagiers op de schepen tot een derde van de normale capaciteit. De beperking geldt niet voor voertuigreserveringen. WPD raadt reizigers aan tenminste een half uur voor vertrek aanwezig te zijn;
  • Om sociaal contact te beperken, verzoekt WPD passagiers om tijdens de overtocht in de auto te blijven zitten als dat mogelijk is;
  • Aan passagiers wordt verzocht zich te verspreiden over de zitplaatsen aan boord en in de wachtruimte;
  • Op onze locaties en schepen verspreidt WPD de publieksinformatie die de rijksoverheid beschikbaar stelt, waarin informatie gegeven wordt hoe verspreiding tegen te gaan.

Vanwege dat laatste bolletje, de informatie over de coronacrisis, is het Ameland nieuws van Persbureau Ameland tijdelijk uitgesteld. Dat nieuws is altijd op deze website te volgen.

Naar nieuwsoverzicht
Ads door PA
Gesponsorde links:
Hier adverteren?