Tip
Een tip of adverteren? Neem dan contact op met info@persbureau-ameland.nl.
De lange neus van KPN

HOLLUM – Telefoonaanbieder KPN is in zijn eerste leugen niet gestikt. "We bellen u binnen drie werkdagen terug", "We bellen u binnen vijf dagen terug", "De monteur is geweest en het euvel is verholpen", "Het ligt aan de gemeente want die geeft geen vergunning", "Vrijdag is er een monteur geweest en nu is het klaar" en nog een paar van die riedeltjes heeft bij KPN inmidels een Pinokkio-neus van onpraktische lengte doen groeien. De laatste stunt van KPN is dat het aan de Leeuwarder Courant meldt dat er bekabeling moet worden vervangen en dat het bedrijf daar 'binnen enkele weken' mee wilde beginnen, maar dat die reparatie nu versneld wordt uitgevoerd. "Volgende week zijn de problemen voorbij" aldus de KPN in de LC.
Het bereik van de KPN-mast op Ameland is belabberd en bellen of gebeld worden lukt sporadisch. Het regent klachten en na bellen met KPN, op de zeldzame momenten dat bellen wel lukt, krijg je minuten lang een voorgeprogrammeerde medewerker aan de lijn die bij elke keer bellen dezelfde vragen stelt. Het vaste antwoord aan het einde van het gesprek is dat je door een technisch medewerker wordt teruggebeld. Na drie werkdagen of na vijf werkdagen. Maar al wie belt, geen KPN Mobiel techneut. Dat telefoontje weet zich niet door de storing heen te wringen.
In april van dit jaar was het van hetzelfde laken een pak en KPN beloofde toen dat het na het bezoek van een monteur in kannen en kruiken zou zijn. Dat blijkt het dus niet gelukt. Hetzelfde euvel van een paar maanden geleden doet zich ook nu voor: In huis kan niet worden gebeld, buitenshuis soms wel en dan weer niet.
Die storing in de 4G-mast bij Hollum zit er dus al bijna een half jaar.
Intussen worden abonnees van KPN Mobiel regelmatig gebeld vanuit een belcentrum door een medewerker die probeert wat up te sellen. Voor upsellen door KPN is op dit moment vanwege de vele ontevreden abonnees weinig markt. Na volgende week kan de KPN daar weer mee beginnen, want na volgende week draait de mast op de vuurtoren weer naar behoren. Tenzij ook dat een van de KPN-leugentjes was. We gaan het zien.
Oproep aan alle gedupeerden: bel 0800-0402.
⇒ Lees hier het bericht van 12 april 2019