Visit Wadden start zomercampagne Voel je vrij op de Wadden

LEEUWARDEN – Afgelopen zaterdag, tijdens de Dag van het Wad, is de zomercampagne ‘Voel je vrij op de Wadden’ van start gegaan. Visit Wadden luidt daarmee de zomer in en wil bezoekers het ultieme gevoel van vrijheid laten ervaren. En waar kan dat beter dan in het waddengebied. Juist nu dat weer kan. Dat doen ze met een zomeragenda boordevol waddenbelevenissen. Bezoekers kunnen hun mooiste ervaring of activiteit delen door mee te doen met de fotowedstrijd Deel jouw Wadden.

Zomeragenda vol waddenbelevenissen

Visit Wadden nodigt met de campagne bezoekers, maar ook inwoners van het waddengebied uit om zelf op ontdekkingstocht te gaan en om een zomer in te luiden waarin je je vrij voelt op de Wadden. Om dat te ervaren heeft Visit Wadden samen met de regionale marketingorganisaties, toeristische ondernemers en natuurorganisaties een zomeragenda gemaakt vol ultieme waddenbelevenissen. De agenda is voor zowel de eilanden als voor het Waddenkustgebied en staat vol met activiteiten zoals wadlopen, een terp of wierde beklimmen, het proeven van oesters en zeewier of luisteren naar verhalen van een gids. Lees hier wat er allemaal nog meer te doen is tijdens de zomer.

Fotowedstrijd Deel jouw Wadden

Vanwege het grote succes van de fotowedstrijd organiseert Visit Wadden ook dit jaar weer de wedstrijd. Zij roepen mensen die tijdens de zomer in het gebied verblijven op om zijn of haar mooiste foto van de Wadden te delen en daarmee andere bezoekers te inspireren. Meedoen is heel eenvoudig. Gebruik #wadbijzonder als je een foto of bericht van de Wadden deelt op social media. Vanaf begin juli tot eind augustus is er een wekelijkse winnaar. Aan het einde van de actieperiode worden drie winnaars gekozen. Deze winnen een prachtige hoofdprijs, waarmee je hét ultieme waddengevoel krijgt. Lees hier meer informatie over de fotowedstrijd en bekijk de winnaars van vorig jaar.

Plasticvrije Wadden

Waar mensen komen ontstaat afval. Vooral als het mooi weer is en mensen er weer op uit gaan wordt er veel troep achtergelaten. Langs wandelpaden, recreatieplekken en langs de stranden. Visit Wadden ondersteunt daarom het initiatief WAD THE F*CK, de bewustwordingscampagne met als voornaamste doelgroep jongeren, die ook tijdens de Dag van het Wad is gestart en aandacht vraagt voor het voorkomen van (zwerf)afval in het Waddengebied. Ook Visit Wadden streeft naar een plasticvrije omgeving en hoopt door de campagne te ondersteunen nog meer bezoekers bewust te maken van het plasticprobleem in het gebied. Initiatiefnemers van de campagne Mijke Bos en Esther Leystra zijn blij dat ook Visit Wadden deze boodschap ondersteunt. Samen maken ze zich sterk om de Wadden plasticvrij te krijgen. Zie voor meer info over deze campagne www.wadthefck.nl

Jeanet de Jong
Jeanet de Jong

Jeanet de Jong stopt op 31 augustus 2023 met haar Persbureau Ameland. De nieuwsvoorziening wordt onder dezelfde naam, met een ander logo en andere opmaak als nieuwsblog voortgezet door een externe partij. De mailadressen gekoppeld aan de website verdwijnen.

Artikelen: 18280

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *