Tip
Een tip of adverteren? Neem dan contact op met info@persbureau-ameland.nl.
T-Mobile hard aan het werk

HOLLUM – T-Mobile is hard aan het werk om te zorgen dat overal in Nederland – en op Ameland – gebeld en mobiel geïnternet kan worden. Het telcommunicatiebedrijf krijgt de laatste tijd vele klachten binnen en trekt zich die klachten ter dege aan.
“T-Mobile heeft te maken met een capaciteitsprobleem op het 3G netwerk,” laat het bedrijf weten. “Hierdoor ontstaat ‘filevorming’ op bepaalde, drukbezette 3G-antenne-locaties. Het grote succes van smartphones, in het bijzonder de iPhone, draagt hieraan bij. Primaire klachten van klanten zijn: het niet kunnen opzetten van een 3G-verbinding voor mobiel internet. We benadrukken dat het 2G spraak- en datanetwerk naar behoren functioneert.
Onze eerste prioriteit is het uitbreiden van de capaciteit zodat wij onze klanten binnen een termijn van 2 tot 3 weken weer een uitstekende dienstverlening op het 3G netwerk kunnen bieden. Er wordt dag en nacht gewerkt aan de verdubbeling van de capaciteit op het 3G netwerk. Daarnaast is de expansie van het 3G netwerk met nieuwe antenne-locaties in volle gang en meer dan de helft van de voor 2010 geplande antenne-locaties is al succesvol in het netwerk geactiveerd.”
Wie eenklacht heeft doet er goed aan deze bij T-Mobile te melden. Klanten die aantoonbaar hinder van deze capaciteitsproblemen op het 3G netwerk hebben ondervonden, zal T-Mobile tegemoet komen. Er wordt deze klanten twee maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet: één maand voor het ongemak plus één maand bonus.
T-Mobile verwacht dat er op zeer korte termijn een merkbare verbetering optreedt in de dienstverlening op het 3G netwerk. Ook op Ameland.