Succesvolle start najaarscampagne Merk Fryslân

LEEUWARDEN – Destinatie marketingorganisatie Merk Fryslân lanceerde zaterdag 28 september haar nieuwe najaarscampagne Discover the Dark met een grote Kick Off. Twintig (inter)nationale influencers en journalisten zijn naar Friesland en de Waddeneilanden afgereisd om dit bijzondere event mee te maken. Een succesvolle start met een bereik van meer dan 2,5 miljoen lezers en volgers.

Nieuwe najaarscampagne Discover the Dark

In het najaar worden de dagen korter en de nachten langer. En dat is juist het moment om eropuit te gaan naar Friesland en de Waddeneilanden. Daar liggen namelijk de enige twee Dark Sky Parken van Nederland. Gebieden die volgens de International Dark Sky Association donker genoeg zijn om als Dark Sky Park aangemerkt te worden. Omdat dit zo bijzonder is, heeft Merk Fryslân hier haar campagne voor het najaar op gebaseerd. Martin Cnossen, directeur Merk Fryslân: “Het thema krijgt veel aandacht en wordt provincie breed gedragen. Mede door de nauwe samenwerking met de regioaanjagers vinden er overal in Friesland Discover the Dark activiteiten plaats. Denk aan de Mummie Mysteries in Wieuwerd, nachtwandelingen, een Dark Sky cruise. Maar ook het cultuuraanbod zoals de Verhalenavond, Explore the North en Fuerza Bruta krijgen een plek in de campagne.”

Daarnaast zijn er de Special Events in Friesland en op de Waddeneilanden. Winnaars van winacties en media slapen op een speciale plek, zoals in een vuurtoren op Vlieland, en beleven een onvergetelijke Discover the Dark activiteit.

Kick Off event

De start van het Kick Off event vond plaats in het Hert fan Frentsjer. Govert Schilling nam de influencers mee in de wonderen van het heelal. Schilling is wetenschapsjournalist en -publicist op het gebied van de sterrenkunde en onder andere bekend van het tv-programma Govert naar de grenzen van het heelal. Vervolgens bezochten de influencers het Planetarium. Na Franeker splitste de groep zich op in een programma op Ameland, Terschelling en de vaste wal voor de zaterdagavond en de zondag. Met het Kick Off event bereikt Merk Fryslân zowel potentiële toeristen als zakelijke eventplanners. Merk legt hierbij de focus op bezoekers die komen voor natuur en cultuur.

National Geographic Traveller

Dat er veel aandacht is voor Discover the Dark bleek wel uit de aanmeldingen. Merk Fryslân organiseerde deze zomer al een persreis voor hoofdredactrice Barbera Bosma van het toonaangevende reismagazine National Geographic Traveller. In september volgde een publicatie over het thema. Daarnaast publiceerde het platform Plusonline onlangs een artikel over Dark Sky Park en Nationaal Park Lauwersmeer.

Bron: Merk Fryslân

Jeanet de Jong
Jeanet de Jong

Jeanet de Jong stopt op 31 augustus 2023 met haar Persbureau Ameland. De nieuwsvoorziening wordt onder dezelfde naam, met een ander logo en andere opmaak als nieuwsblog voortgezet door een externe partij. De mailadressen gekoppeld aan de website verdwijnen.

Artikelen: 18280

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *