Amelands Product bij LWD2018?

LEEUWARDEN – Denk mee over streekproducten tijdens Culturele Hoofdstad. Dat is de oproep van het platform Friese Streekproducten.

Streekproducten maken deel uit van onze Friese cultuur. Welke rol kunnen streekproducten spelen tijdens de Culturerel Hoofdstad 2018? Inmiddels heeft Swiet (De Marren), Sâlt (De Wadden) en Sân (De Wâlden) hier een gesprek over gehad met Hanita van der Schaaf, hoofd marketing en communicatie van CH2018. De rol van erkende streekproducten, dus gegarandeerd uit de streek, is aangekaart en heeft nu de aandacht van de organisatie van CH2018.

Tijdens de Culturele Hoofdstad zullen vele Fryske en niet Fryske producten worden aangeboden aan toeristen en bezoekers. Ondernemers kunnen lid worden van Club 2018 voor € 2018,- en in de webshop hun product aanbieden. Daarnaast mogen zij het officiële 2018 logo voeren.

€ 2018,- is een flink bedrag voor de individuele streekproducent. De organisatie van Swiet, Sâlt en Sân is aan het brainstormen over hoe ze door samen te werken als streekproductensector ook mee kunnen doen.

Heeft u een goed idee? Laat het weten via j.vanderheide@nordwincollege.nl

Jeanet de Jong
Jeanet de Jong

Jeanet de Jong stopt op 31 augustus 2023 met haar Persbureau Ameland. De nieuwsvoorziening wordt onder dezelfde naam, met een ander logo en andere opmaak als nieuwsblog voortgezet door een externe partij. De mailadressen gekoppeld aan de website verdwijnen.

Artikelen: 18279

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *