Tip
Een tip of adverteren? Neem dan contact op met info@persbureau-ameland.nl.
Ameland staat er even gekleurd op
AMSTERDAM – Onderzoekers van Wij Verdienen Beter stuurden mailberichten naar alle gemeenten in het land en wachtten daarna op antwoord. Steeds meer gemeenten beantwoorden op tijd hun e-mail, was de conclusie, al stond Ameland er deze keer gekleurd op. Ameland gaf niet binnen twee dagen antwoord, terwijl de gemeente doorgaans best rap is met haar reactie.
Ameland
"Bij dit onderzoek scoorde de gemeente Ameland in de voorgaande jaren goed, maar helaas is het in het geval van deze e-mail niet goed gegaan. We streven ernaar om alle informatieve vragen tijdig en correct af te handelen en zullen dit onderzoek dan ook gebruiken om onze dienstverlening en de klanttevredenheid te optimaliseren", schrijft de gemeente na een vraag van PA over de kwestie. Het antwoord kwam vlot.
Wij Verdienen Beter
Voor het vijfde jaar op rij heeft Wij Verdienen Beter onderzoek gedaan naar de bereikbaarheid van gemeenten per e-mail. Dit jaar voldeed 86 procent van de gemeenten aan de e-mailgedragslijn voor overheden door een eenvoudige vraag binnen 2 dagen te beantwoorden. In 2018 voldeed maar 62 procent van de gemeenten aan deze gedragslijn.
Het onderzoek Bereikbaarheid Gemeenten is voor het vijfde jaar op rij uitgevoerd door Wij Verdienen Beter. Alle 355 gemeenten kregen per e-mail (of indien niet beschikbaar via een webformulier) een eenvoudige vraag voorgelegd. Overeenkomstig de e-mailgedragslijn voor overheden moet deze vraag binnen twee werkdagen beantwoord worden. In totaal 14 procent van de gemeenten was te laat met het beantwoorden van de vraag. Bij 38 gemeenten moest de vraag na 4 weken herhaald worden omdat nog geen antwoord was ontvangen. Van 7 gemeenten werd in het geheel geen antwoord ontvangen op de eerste of de tweede e-mail.
⇒ in 2018 deed Ameland het goed