Waddenfonds voor vermarkten Werelderfgoed Waddenzee

LEEUWARDEN – Waddenfonds gaat voor vermarkten Unesco Werelderfgoed Waddenzee.

Vrijdag 29 juni is het besluit genomen om een langjarige aanpak te steunen om het Unesco Werelderfgoed Waddenzee als toeristische bestemming nationaal en internationaal meer bekendheid te geven.

Het Waddenfonds heeft de aanvraag positief beoordeeld, die de provinciale marketing organisatie Merk Fryslân, mede namens Marketing Groningen en Holland boven Amsterdam, heeft ingediend. Hierdoor komt er jaarlijks een marketingbudget van circa 1 miljoen euro beschikbaar voor de komende 6 jaren. Het Waddenfonds stelt 50% van deze investering beschikbaar. De provincies Friesland, Groningen en Noord-Holland brengen samen de andere helft van het budget in.

De drie marketingorganisaties zijn opgetogen over de toezegging van het Waddenfonds. Dit betekent dat dit bijzondere gebeid vanaf nu op een krachtige en uniforme wijze naar buiten kan worden gebracht. Er zijn veel verschillende organisaties die belangen hebben in de Waddenregio. Onder begeleiding van de drie provinciale marketingbureaus zal er nu in samenwerking met betrokken organisaties een heldere koers worden uitgezet. De verschillende regio’s en betrokken organisaties en ondernemers worden uitgenodigd hun bijdrage te leveren aan de duurzame ontwikkeling van het Waddengebied.

Jeanet de Jong
Jeanet de Jong

Jeanet de Jong stopt op 31 augustus 2023 met haar Persbureau Ameland. De nieuwsvoorziening wordt onder dezelfde naam, met een ander logo en andere opmaak als nieuwsblog voortgezet door een externe partij. De mailadressen gekoppeld aan de website verdwijnen.

Artikelen: 18260

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *